Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Tomczak Janusz, Bulzak Tomasz, Wójcik Łukasz, Walczuk-Gągała Patrycja
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 13
Strony: 993 - 1002
Impact Factor: 2,028
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was conducted under project No. 2017/25/B/ST8/00294 financed by the National Science Centre, Poland.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 22 listopada 2020
Abstrakty: angielski
This article describes the problems involved in modelling material cracking in skew rolling processes. The use of the populardamage criteria is impossible because of the lack of a calibration test that would make it possible to determine the critical value ofmaterial damage under conditions similar to those found in skew rolling. To fill this gap, a test called channel-die rotationalcompression was proposed. It consisted of rolling a disk-shaped specimen in a cavity created by two channels of cooperatingtools (flat dies), which had heights smaller than the diameter of the specimen. When the rolling path was sufficiently long, a crackformed in the axial zone of the specimen. In this test, modelling using the finite element method made it possible to determine thecritical values of material damage. As an illustration, the test was used to determine the critical damage value when conducting arotational compression process on 50HS steel (1.5026) specimens formed in the temperature range of 950–1200 °C. The analysiswas conducted using the Cockcroft–Latham damage criterion.