Porównanie możliwości bibliotek GTK+ oraz Qt w programowaniu gier
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
1
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Comparison of GTK+ and Qt libraries in game development
|
Autorzy: | Drzas Kamil, Alchimowicz Dominik, Pańczyk Maciej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2018 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski | angielski |
Wolumen/Tom: | 6 |
Strony: | 55 - 58 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 marca 2018 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Programowanie gier składa się z wielu elementów. Implementacja podstawowych funkcji takich jak renderowanie obrazu czy obsługa dźwięku wymaga użycia niskopoziomowych bibliotek i dużej wiedzy. ĝrodowiska do tworzenia interfejsów graficznych aplikacji, ze względu na ich funkcjonalnoĞć, mogą być atrakcyjnym wyborem w przypadku tworzenia prostych gier. Artykuł przedstawia porównanie dwóch popularnych bibliotek: GTK+ oraz Qt. | |
Game development consists of many elements. Implementation of basic features such as rendering and sound handling requires usage of low level libraries and deep knowledge. Libraries that help to create user interfaces (UI), because of their functionality, may be an attractive platform for creating basic games. This paper presents the results of comparison of the two popular libraries: GTK+ and Qt. |