Polish Consumers’ Response to Social Media EcoMarketing Techniques
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Bojanowska Agnieszka, Kulisz Monika |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 21 |
Wolumen/Tom: | 12 |
Numer artykułu: | 8925 |
Strony: | 1 - 19 |
Impact Factor: | 3,251 |
Web of Science® Times Cited: | 7 |
Scopus® Cytowania: | 9 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 27 października 2020 |
Abstrakty: | angielski |
This study attempts to verify whether green-marketing efforts of companies are recognised by the Polish customer in social media—a vital marketing communication channel. For businesses, this awareness carries important implications for the effectiveness and profitability of the eco-marketing campaigns. This study employed survey methodology, which was coupled with participant observation of online ecology-centred communities. It is shown that the economic aspect of green marketing is valued by customers and they are quite observant with respect to such expressions of eco-marketing as eco-organic product packaging or production in the spirit of zero-waste technology. The results indicate that eco-marketing activities should be predominantly targeted at women because they are more likely to take note of the message. The statistical part of the study utilises the Chi-square ( |