Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Application of selected gamification techniques in computer science classess on the undergraduate level – analysis and development
Autorzy: Wojdyga Aleksander
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 9
Strony: 921 - 928
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Motywacja studentów do nauki zależy m. in. od ich dotychczasowej wiedzy i subiektywnej trudności zadania. Jednych mogą zniechęcać zadania zbyt proste, innych zbyt trudne. Jednocześnie są kierunki studiów i przedmioty nauczania wymagające systematycznej pracy. Mechanizmy gier mogą zostać użyte do zdobywania zaangażowania studentów. Ten artykuł prezentuje zastosowane reguły grywalizacji na zajęciach laboratoryjnych kierunku informatyka oraz plany na przyszłość. Niektóre z opisanych tu aplikacji komputerowych można zastosować na dowolnym kierunku nauczania w szkole wyŜszej.
Students' motivation to learn depends on their existing knowledge and percieved difficulty of the task. Some of them can be discouraged by too simple tasks, others by too hard. At the same time there are courses and classess which require systematic work. Game mechanics can be used to increase students' involvement. This article presents gamification rules already used for computer science labs and some plans for the future. Some computer applications described here can be applied to any university level courses.