Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Zawada-Michałowska Magdalena, Kuczmaszewski Józef, Legutko Stanisław, Pieśko Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 21
Wolumen/Tom: 13
Strony: 1 - 17
Impact Factor: 3,623
Web of Science® Times Cited: 11
Scopus® Cytowania: 15
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The project/research was financed in the framework of the project Lublin University of Technology- Regional Excellence Initiative, funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education (contract no. 030/RID/2018/19).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 22 października 2020
Abstrakty: angielski
The paper examines the impact of selected machining techniques and the semi-finished product technological history on deformations of thin-walled elements made of EN AW-2024 T351 aluminium alloy after milling. The following techniques have been implemented: High Performance Cutting, High Speed Cutting, conventional finishing (CF) and combinations of these techniques. As for the semi-finished product technological history, the rolling direction has been analysed. It has been assumed that it can be relevant in relation to the cutting tool feed direction and, in consequence, exert considerable impact on the stress, as well as deformation following machining. The interest in this issue proceeds from significant challenges faced by the industry, particularly in the aerospace sector. The analysis of results obtained has shown that milling in the direction perpendicular to the rolling direction results in larger deformations than milling in the parallel direction. Additionally, it has been revealed that applying a correctly selected machining technique makes it possible to minimise post-machining deformations of thin-walled elements.