Sposoby rozwijania zainteresowań informatycznych uczniów w wieku wczesnoszkolnym
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Celiński Maciej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Arkusze wydawnicze: | 0,7 |
Język: | polski |
Strony: | 1 - 12 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Zainteresowania towarzyszą człowiekowi przez całe jego życie, stanowią źródło motywacji, a także mają wpływ na podejmowane decyzje. Zainteresowania to specyficzne nastawienie poznawcze i emocjonalne na przedmioty i zjawiska w rzeczywistości, a także skłonność do selektywnego kierowania uwagi na pewne obiekty oraz gotowość do intelektualnego zajmowania się określonym przedmiotem. Wiek XXI przyniósł wiele nowych technologii, wraz z ich rozwojem, powstały nowe dziedziny nauk, nowe kierunki w szkolnictwie. Wydaję się więc konieczna reinterpretacja pojęcia zainteresowań gdyż znaczna cześć społeczeństwa i życia społecznego przeniosła się do sieci Internet. Zainteresowania organizują osobowość człowieka, są jednym z jej regulatorów, ukierunkowują ją i wzbogacają. W życiu psychicznym człowieka stanowią ważny czynnik hamujący jego energię życiową, dynamizują jego dalszy rozwój. |