Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Magryta Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 14
Strony: 168 - 176
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2020
Abstrakty: angielski
The paper reports a computer model for simulating dynamic responses in fuel rail of aircraft diesel engine. The fuel system was designed for use in a two-stroke compression-ignition engine with opposite pistons. The meth-odology of building a fuel system model in the AVL Hydsim program and the results of simulation studies were presented. Determination of dynamic phenomena in the fuel rail required the construction of a model of the entire supply system. It is a common rail system with a three-section positive displacement pump and electromagnetic fuel injectors. The system is also equipped with a PID regulator to maintain the present pressure in the fuel rail. For the purposes of the research, two structures of the fuel rail were developed. They differ in dimensions, spacing of the outlet ports and location of the high-pressure connection. The research allowed determining the interactions between the geometry of the fuel rail and the supply method with the fuel pressure and injector mass flow rate. This will optimise the design of the fuel rail for the three-cylinder engine power supply system.