Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Pulse regeneration lead accumulators
Autorzy: Boguta Artur
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 9
Strony: 2241 - 2245
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W obecnych czasach, w których intensywnie szuka się alternatywnych źródeł energii, a także walczy się z zanieczyszczeniem środowiska, akumulatory odgrywają coraz większą rolę. Przemysł motoryzacyjny coraz więcej pieniędzy przeznacza na badania dotyczące ogniw galwanicznych oraz produkuje coraz więcej pojazdów z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Mimo wdrażania nowych rozwiązań oraz konstrukcji, akumulatory kwasowo-ołowiowe są wciąż najpopularniejszymi bateriami ogniw odwracalnych stosowanymi w pojazdach. Ich produkcja sięga setek milionów sztuk rocznie. Przez różne rozwiązania techniczne próbuje się wydłużyć okres ich trwałości, ale nieodpowiednie użytkowanie skraca ich żywotność. Odpowiedni sposób eksploatacji akumulatorów jest ściśle związany z posiadaną wiedzą dotyczącą budowy, sposobu działania, prawidłowej diagnostyki oraz procesów chemicznych zachodzących w ogniwach.
At the present time, which strongly looking for alternative sources of energy, and you fight pollution, batteries, playing an increasingly important role. The automotive industry, more and more money is spent on research into primary cells and produces more and more hybrid vehicles or electric. Despite the implementation of new solutions and construction, lead-acid batteries are still the most popular batteries used in vehicles. Their production dates back hundreds of millions of units per year. For various technical solutions are trying to extend their life, but inappropriate use shortens their life. Appropriate way battery life is closely linked to our knowledge concerning the structure, behavior, proper diagnosis and processes of the battery.