Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Marketing aspects of material and immaterial value of firm
Autorzy: Rzemieniak Magdalena
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: polski
Numer czasopisma: 21
Wolumen/Tom: 79
Strony: 405 - 413
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Wartość firmy jest pojęciem, którym określa się część wartości przedsiębiorstwa wynikającą z jego pozycji. Wartość firmy ma charakter ściśle indywidualny, podlegając odrębnej wycenie w odniesieniu do każdego przedsiębiorstwa indywidualnie. Powstaje ona w toku działalności przedsiębiorstwa i stanowi swego rodzaju odbicie tego, co nie znajduje odzwierciedlenia w jego księgach handlowych [5]. Z punktu widzenia przepisów prawa podatkowego wartość firmy ma znaczenie dwojakie. Po pierwsze, ustalenie dodatniej wartości firmy decyduje o łącznej wartości początkowej nabytych w ramach przedsiębiorstwa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Po drugie, wartość firmy jako wartość niematerialna i prawna podlega amortyzacji podatkowej w przypadku nabycia przedsiębiorstwa w drodze: kupna, przyjęcia do odpłatnego korzystania (jeżeli odpisów amortyzacyjnych dokonuje korzystający) oraz wniesienia do spółki na podstawie przepisów o komercjalizacji i prywatyzacji. Wartość firmy w znaczeniu podatkowym, a więc wartość początkowa firmy, jest wartością, która wynika z zastosowania algorytmu przewidzianego przepisami prawa podatkowego. Jako taka jest ona obiektywna i niezależna od stron transakcji, której przedmiotem jest przedsiębiorstwo
Trends in the development of marketing, has been changing their basic foundations of economic activities and the selection of tools which marketing services use. The attempt to look at realistic and desired position of marketing by management became the marketing of value. The value of a company is measured by a degree of convincing the professional investors, shareholders, stakeholders, employees, managers, customers, co-partners as well as social surroundings about abilities a company's executive board in a way of controlling the changing market. In field of marketing, similar to accounting or finance, material values and immaterial values can be distinguished. Material value - the same as whole economy mark attributing definite features to objects and possibility of expressing them with help of so-called money value. In the other words, these are the characteristics attributed to objects, things, products and states, which in consequence add to the production of profit, measured in money unit