Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kamiński Tomasz, Niezgoda Michał, Kruszewski Mikołaj, Grzeszczyk Rafał, Filipek Przemysław
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 5
Strony: 15 - 19
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Article describes research stand that recreates voltage signal that corresponds with acceleration signal in real collision and transmits it to the input of collision detection module in mass produced airbag controller. This research stand was prepared in the scope of research and development project „Research on methodology of eCall automatic notification system of road accident”. This research stand makes possible to recreate signals with differential amplitude and gradient registered during collision of real vehicles, in which airbags were running or not. There were also conducted studies on road accident detection algorithm, which was implemented in mass produced controllers for airbags of Volkswagen’s group cars. Appropriate software enabled possibility to restore default state of airbag from the beginning of simulation. This paper presents results of project’s studies.