Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Borowiec Marek, Litak Grzegorz, Friswell Michael I.
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 5-6
Strony: 277 - 284
Web of Science® Times Cited: 16
Scopus® Cytowania: 19
Bazy: Web of Science | Scopus | GoogleScholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper examines the dynamics of a single degree of freedom nonlinear model, representing a quarter of an automobile with a semi-active, nonlinear suspension. Assuming that the kinematic excitation caused by the road surface profile is harmonic, the principal resonance and frequency entrainment are obtained for regions of the model parameters. Changing the excitation frequency and road profile amplitude we analyze possible chaotic vibrations and bifurcations of the system.