Beton asfaltowy o wysokim module w Polsce
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Sybilski Dariusz, Bańkowski Wojciech |
| Rok wydania: | 2011 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 7-8 |
| Strony: | 232 - 238 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Głównymi uszkodzeniami asfaltowych nawierzchni drogowych są deformacje trwałe. W latach 1980-tych we Francji opracowano technologię betonu asfaltowego o wysokim module sztywności (EME). Przyczyniło się to do zwiększenia odporności nawierzchni asfaltowych na deformacje, a jednocześnie podwyższono trwałość zmęczeniową nawierzchni i zmniejszono ryzyko powstawania związanych z tym spękań. Doświadczenia francuskie przyjęte zostały w innych krajach. W Polsce prace badawcze i zastosowania w pełnej skali prowadzone były w IBDiM od 1997 r. Nawierzchnie z warstwami o wysokim module sztywności od kilku lat są w Polsce stosowane na wielu remontowanych i nowo budowanych drogach i autostradach. W artykule przedstawiono historię prac badawczych i ich rezultaty. |