Czynniki wpływające na wybór przez konsumenta miejsca dokonania zakupu produktów rynku IT
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Gąsior Marcin |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 25 |
Wolumen/Tom: | 711 |
Strony: | 41 - 52 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Proces wyboru przez konsumenta miejsca transakcji jest często równie interesujący i złożony jak samo podejmowanie wyboru konkretnego produktu bądź marki. Sposób podjęcia tej decyzji jest szczególnie ważny z punktu widzenia przedsiębiorstw o charakterze handlowym, w przypadku których oferta może być zbliżona, bądź nawet taka sama, zaś konkurowanie i budowanie przewagi odbywa się na podstawie czynników związanych raczej z procesem sprzedaży niż z samym produktem. W artykule zaprezentowano wyniki badań czynników decydujących o wyborze sklepu przez konsumentów indywidualnych rynku technologii informacyjnych. ocenie poddana została istotność poszczególnych zdiagnozowanych wymiarów, różnice w ich odbiorze pomiędzy mężczyznami i kobietami, a także stopień ich skorelowania zarówno między sobą, jak i ze zmiennymi odzwierciedlającymi profil respondenta. |