Czynniki wpływające na wybór przez konsumenta miejsca dokonania zakupu produktów rynku IT
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Autorzy: | Gąsior Marcin |
| Rok wydania: | 2012 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 25 |
| Wolumen/Tom: | 711 |
| Strony: | 41 - 52 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Proces wyboru przez konsumenta miejsca transakcji jest często równie interesujący i złożony jak samo podejmowanie wyboru konkretnego produktu bądź marki. Sposób podjęcia tej decyzji jest szczególnie ważny z punktu widzenia przedsiębiorstw o charakterze handlowym, w przypadku których oferta może być zbliżona, bądź nawet taka sama, zaś konkurowanie i budowanie przewagi odbywa się na podstawie czynników związanych raczej z procesem sprzedaży niż z samym produktem. W artykule zaprezentowano wyniki badań czynników decydujących o wyborze sklepu przez konsumentów indywidualnych rynku technologii informacyjnych. ocenie poddana została istotność poszczególnych zdiagnozowanych wymiarów, różnice w ich odbiorze pomiędzy mężczyznami i kobietami, a także stopień ich skorelowania zarówno między sobą, jak i ze zmiennymi odzwierciedlającymi profil respondenta. |