Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Caban Jacek, Gardyński Leszek
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 70
Strony: 7 - 16
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article presents the results of experimental investigations carried out for different types of diesel engine suspension cushions in the terrain car. The study was performed using two types of suspension cushions in a variety of combustion engine operating conditions. The effect of engine displacement as a result of vibrations between the engine and vehicle body was tested. The endurance testing of the suspension cushions was done using the endurance testing machine Zwick Z-100. Next, we analyzed the results obtained in experimental studies of the differences between the vibration of the suspension cushions. The results of the tests of different types of plate connectors for the engine suspension can be useful when designing propulsion systems for military vehicles and military utility terrain cars, or as shown by the author [1, 4] to modernize of the existing military vehicles stock.