Visual merchandising jako efektywny sposób przyciagania klientów
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Skowron Stanisław, Jakubiuk Ewa |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 26 |
Wolumen/Tom: | 712 |
Strony: | 94 - 107 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Visual mechendising jest szczególnym sposobem komunikacji przedsiębiorstwa z klientem. Ta nowa forma promocji zwiększa rozpoznawalność danego sklepu, pomaga budować jego wyjątkowy wizerunek, a także wpływa na wzrost sprzedaży. Badania wykazały, że należy w nim widzieć skuteczny sposób przyciągania klienta do sklepu, budowania właściwej oferty sprzedażowej oraz inspirowania do zakupu. W artykule wskazano również na kierunki rozwoju visual merchendisingu, aby lepiej wykorzystać jego potencjał możliwości jako instrumentu marketingowego. | |
Visual merchandising is a specific way of company communication with its consumers. This modern form of promotion increases recognition of a shop, it helps in creation of its unique image and additionally it improves the sales results. Research shows that visual merchandising should be perceived as the efficient way of attracting consumers, creating appropriate atmosphere of the trade space, exposing the attractiveness of the sales offer and inspiring the purchase. The paper additionally presents the direction of changes of the visual merchandising development in order to be able to maximize its potential as the marketing instrument.(original abstract) |