Budowanie wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Autorzy: | Rzemieniak Magdalena, Wawer Monika |
| Rok wydania: | 2012 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 26 |
| Wolumen/Tom: | 712 |
| Strony: | 353 - 367 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Artykuł dotyczy problematyki budowania wizerunku pracodawcy i roli mediów społecznościowych w realizacji procesu pozyskiwania pracowników. Nowe spojrzenie na działania rekrutacyjne zakłada minimalizację kosztów pozyskania kandydatów poprzez ograniczenie wykorzystania internetowych portali pracy oraz agencji zatrudnienia na korzyść budowania społeczności wokół pracodawcy. W artykule wskazano na znaczenie strategii employer branding oraz zaprezentowano wyniki badań dotyczących realizacji tej strategii przez polskie firmy. Dokonano także analizy opinii kandydatów do pracy na temat użyteczności mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o wyborze pracodawcy. W końcowej części publikacji omówione zostały problemy i korzyści monitorowania social mediów przez pracodawców i wyspecjalizowane agencje. Ukazane zostały możliwości podejmowania działań ograniczających ryzyko narażenia wizerunku pracodawcy dzięki bieżącemu analizowaniu opinii internautów. |