Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Rzemieniak Magdalena, Wawer Monika
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 26
Wolumen/Tom: 712
Strony: 353 - 367
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Artykuł dotyczy problematyki budowania wizerunku pracodawcy i roli mediów społecznościowych w realizacji procesu pozyskiwania pracowników. Nowe spojrzenie na działania rekrutacyjne zakłada minimalizację kosztów pozyskania kandydatów poprzez ograniczenie wykorzystania internetowych portali pracy oraz agencji zatrudnienia na korzyść budowania społeczności wokół pracodawcy. W artykule wskazano na znaczenie strategii employer branding oraz zaprezentowano wyniki badań dotyczących realizacji tej strategii przez polskie firmy. Dokonano także analizy opinii kandydatów do pracy na temat użyteczności mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o wyborze pracodawcy. W końcowej części publikacji omówione zostały problemy i korzyści monitorowania social mediów przez pracodawców i wyspecjalizowane agencje. Ukazane zostały możliwości podejmowania działań ograniczających ryzyko narażenia wizerunku pracodawcy dzięki bieżącemu analizowaniu opinii internautów.