Influencer marketing w komunikacji marketingowej marki
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Influencer marketing in marketing communications of brand
|
Autorzy: | Wyrwisz Joanna |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 79 - 88 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | Po opublikowaniu |
Data opublikowania w OA: | 7 października 2020 |
Abstrakty: | angielski |
The article deals with influencer marketing in marketing communica-tion used for the purposes of creating and strengthening the brand image. The author’s intention is to indicate the growing interest and importance of opinion leaders, the so-called influencers, in integrated marketing communication in modern and effective brand creation and communication. Based on the study of literature and qualitative research, the article presents the essence of influencer marketing, its strengths and weaknesses. The possibilities of its use in integrat-ed communication as well as the factors determining its application and effi-ciency conditions are discussed. In particular, the focus is on type of influencers as main factor of communication optimization. |