Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Iljaszewicz Paulina, Łusiak Tomasz, Pastuszak Anna, Novák Andrej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 51
Strony: 118 - 133
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: INAIR 2020 - Challenges of Aviation Development
Skrócona nazwa konferencji: INAIR 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 4 listopada 2020 do 5 listopada 2020
Miasto konferencji: Žylina
Państwo konferencji: SŁOWACJA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 4 grudnia 2020
Abstrakty: angielski
The article presents an aerodynamic analysis of the aircraft model. The process of constructing the physical model began with the development of geometry. Preliminary design was made using SolidWorks program, giving the desired shape with as many details as the method allowed. It had to be made precisely, because later it was to be printed on a 3D printer. In this phase of the project a special hole was also prepared on the model side for mounting in the wind tunnel. Important conditions were measured and written down. The applied wind tunnel - Gunt HM 170 - enabled the measurement of the lifting forces and resistance at four different air speeds (15, 20, 25 and 28 m/s) and different angles of attack - 0˚, 2˚, 4˚, 6˚ ... 16˚ and then 0˚, -2˚, -4˚, -6˚ ... -12˚. On the basis of the results obtained, the load bearing force and resistance coefficients were calculated. In order to make a comparison, a simulation was prepared in the SolidWorks Flow Simulation, using the same conditions as in the wind tunnel test. This allowed for a relative comparison of the results from tests on physical models. The obtained results of uplift and resistance forces were tabulated.