Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Present and future capabilities of traffic forecasting on national roads in Lubelszczyzna
Autorzy: Kukiełka Jan, Kukiełka Jerzy, Ziemiński Piotr
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Strony: 377 - 381
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Metoda modelowa daje obecnie największe możliwości prognozowania ruchu pojazdów. W tej metodzie niezbędna jest wiedza o liczebności podróży miedzy poszczególnymi źródłami i celami ruchu, rodzaju pojazdów oraz rozkładu ruchu na sieć. Takie informacje uzyskuje się z wywiadów na drogach oraz ze stacji ciągłych pomiarów ruchu i ważenia pojazdów w ruchu. W artykule przedstawiono analizę obciążeń nawierzchni drogowych ruchem oraz propozycje jego prognozy, głównie w aspekcie projektowania przebudowy dróg lub wzmacniania nawierzchni.
Model method of traffic forecasting gives presently biggest capability. In this method, knowledge on trip numbers between origins and destinations, types of vehicles and traffic assignment is necessary. These data come from interviews and from permanent traffic measurement stations, and from weighing in motion. In the paper, present analysis of traffic load on road pavement and proposals of load forecast, in aspect of design of road reconstruction and pavement strengthening, is presented.