Znaczenie komunikacji marketingowej w marketingowym zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego
Fragment książki (Rozdział w monografii)
Status: | |
Warianty tytułu: |
The meaning of marketing communication in marketing management in self-government units
|
Autorzy: | Ślusarczyk Stanisław |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 184 - 194 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W publikacji zwracam uwagę na biznesowy charakter funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego. Stawiam tezę, iż samorząd terytorialny jest dziedziną biznesu jak każda inna i wy-maga usprawniania zarządzania poprzez wykorzystanie koncepcji marketingu. Ponieważ działania podejmowane przez jednostki samorządu terytorialnego nierozerwalnie wiążą się z zaspokajaniem potrzeb mieszkańców jednostek osadniczo-przestrzennych oraz innych grup odniesienia, zwykle prowadzą one do zaistnienia transakcji i procesu wymiany. Ich aktywność umożliwiająca wymianę produktów, usług czy idei, prowadzącą do zaspokojenia potrzeb odpowiednio sprecyzowanych grup docelowych, tworzy praktyczny wymiar marketingu terytorialnego. Podkreślam szczególną rolę ko-munikacji (promocji) w zarządzaniu marketingowym. | |
Territorial marketing is a business philosophy orientated to the best possible satisfaction of „clients – part-ners” needs. Only the conception in question is a guaranty of the effi cient management of units of territorial self - government. Units of self - government are able to do their tasks in an optimal way implementing properly marketing instruments. Th erefore marketing communication is of crucial importance as far as management of these subjects is concerned. Th e question is to employ people who will be able to use all the channels and forms of communication enabling reaching the addresser. |