Znaczenie przebiegu procesu zakupowego w budowie zadowolenia konsumenta rynku it
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The Importance of Customer's Decision-Making Process as a Part of Customer's Satisfaction Development on it Market
|
Autorzy: | Blicharz Piotr, Gąsior Marcin |
Rok wydania: | 2010 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 54 |
Strony: | 283 - 290 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Zadowolenie konsumenta jest niezmiernie istotnym elementem budowania korzystnych, długoterminowych relacji między producentami i sprzedawcami a nabywcami wszelkiego rodzaju dóbr lub usług. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań potencjalnych oczekiwań konsumentów rynku IT odnośnie podejmowanego procesu decyzyjnego. Oczekiwania te, jako element w kontekście którego prowadzona jest ocena przebiegu samego procesu zakupowego, a w związku z tym takŜe jako element stanowiący podstawę powstawania satysfakcji bądź niezadowolenia z tego, w jaki sposób przebiegał wspomniany proces, mogą mieć szczególne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw działających na rozważanym rynku, zwłaszcza zważywszy na fakt, iŜ w przeważającej mierze są to przedsiębiorstwa handlowe, które nie mają wpływu na satysfakcję lub niezadowolenie konsumenta związane z samym nabywanym produktem.(abstrakt autora | |
Consumer satisfaction is an extremely important part of building a rewarding, long-term relation between a manufacturer, merchant and a buyer of every commodity or service. It is considered to be an emotional response experienced in a situation when product or service fulfills or exceeds consumer's expectations. The purpose of this paper is to discuss expectations of Polish IT market consumers regarding the course of consumer's decision-making process. These expectations are the context of buying process and they are the base for satisfaction or dissatisfaction from buying process. Considering the fact, that entities operating on the analyzed market are mostly trade companies, aforementioned expectations do not affect satisfaction derived from a product itself; meeting and exceeding customer expectation might be a method of gaining a competitive advantage over other market participants(author's abstract) |