Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
The Importance of Customer's Decision-Making Process as a Part of Customer's Satisfaction Development on it Market
Autorzy: Blicharz Piotr, Gąsior Marcin
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 54
Strony: 283 - 290
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Zadowolenie konsumenta jest niezmiernie istotnym elementem budowania korzystnych, długoterminowych relacji między producentami i sprzedawcami a nabywcami wszelkiego rodzaju dóbr lub usług. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań potencjalnych oczekiwań konsumentów rynku IT odnośnie podejmowanego procesu decyzyjnego. Oczekiwania te, jako element w kontekście którego prowadzona jest ocena przebiegu samego procesu zakupowego, a w związku z tym takŜe jako element stanowiący podstawę powstawania satysfakcji bądź niezadowolenia z tego, w jaki sposób przebiegał wspomniany proces, mogą mieć szczególne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw działających na rozważanym rynku, zwłaszcza zważywszy na fakt, iŜ w przeważającej mierze są to przedsiębiorstwa handlowe, które nie mają wpływu na satysfakcję lub niezadowolenie konsumenta związane z samym nabywanym produktem.(abstrakt autora
Consumer satisfaction is an extremely important part of building a rewarding, long-term relation between a manufacturer, merchant and a buyer of every commodity or service. It is considered to be an emotional response experienced in a situation when product or service fulfills or exceeds consumer's expectations. The purpose of this paper is to discuss expectations of Polish IT market consumers regarding the course of consumer's decision-making process. These expectations are the context of buying process and they are the base for satisfaction or dissatisfaction from buying process. Considering the fact, that entities operating on the analyzed market are mostly trade companies, aforementioned expectations do not affect satisfaction derived from a product itself; meeting and exceeding customer expectation might be a method of gaining a competitive advantage over other market participants(author's abstract)