Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Brumerčikova Eva, Buková Bibiána, Komsta Henryk, Rybicka Iwona
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4, cz. 1
Wolumen/Tom: 15
Strony: 95 - 103
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 26 listopada 2020
Abstrakty: angielski
While choosing an electronic payment system intended for an immediate communication of a user (passenger) with an electronic terminal of a service provider (carrier),it is necessary to respect system parameters of presented technologies (NFC, EMV, and ABT). The methodology of choosing an electronic payment system within public transport may be divided into three steps as follows:•outlining criteria for variants evaluation,•multi-criterial evaluation of variants,and•evaluation of empirical research results.The presented article introduces more results of the research within VEGA project solving. Specifically, the article presentsresults of the multi-criterial expert decision-making problem using the WSA (Weighted Sum Approach) method and the TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) method. At the end of the article,there are presented results of empirical researchstudiesfocused on anelectronic payment system usedin public passenger transport. The empirical researchstudieswere realized in the Slovak Republic in2014,2016, and2018.