Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Wac-Włodarczyk Andrzej, Billewicz Piotr
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 90 - 94
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 20th Annual Conference of the European-Association-for-Education-in-Electrical-and-Information-Engineering (EAEEIE 2009)
Skrócona nazwa konferencji: EAEEIE 2009
Termin konferencji: 22 czerwca 2009 do 24 czerwca 2009
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In the most cases the process of assessing a quality of education level is connected with some popular procedures such as evaluation, accreditation, auditing or different ones. Certainly, their objectivity could be discussed from different points of view and many aspects could be taken into consideration in order to specify the most suitable, universal and objective criteria. Nonetheless, it could be noticed that during assessing quality of education level very often not enough attention is paid to the situation of people who finished their study at the evaluated university. For that reason at the Faculty of Electrical and Information Engineering of Lublin University of Technology some internal research was started. Within its scope was to examine the quality of education, considering different social aspects of graduated students as the primary criteria of the assessment. As the result of this research, it was possible to recognize what changes need to be introduced, to make the process of education more effective and to improve the usefulness of technical knowledge taught at Lublin University of Technology. This article outlines some aspects concerning conducting research mentioned above and presents obtained results followed by conclusions and recommendations.