Straty mechaniczne tłokowych silników spalinowych
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Wrona Jan, Wrona Rafał |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 2 |
Strony: | 139 - 144 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2012 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Opracowanie jest kolejnym etapem badań nad poprawa wskaźników ekonomicznych silników spalinowych. Problem dotyczy strat mechanicznych silnika spalinowego jako jednego z głównych składników sprawności ogólnej maszyn cieplnych. Poddano analizie ogólny bilans strat mechanicznych oraz wpływ składników decydujących o poziomie strat mechanicznych. Przyjęto uogólniony model bilansujący straty mechaniczne, który będzie poddany analizie teoretycznej i zostanie zweryfikowany eksperymentalnie. | |
The article constitutes the next stage of the research aimed at improving the economic indicators for combustion piston engines. The problem discussed here refers to mechanical losses in a combustion engine being one of the major elements that contribute to the overall engine efficiency. The author analyzed the general balance of mechanical losses and evaluated the effects of the factors determining the loss level. In the analysis a generalized mechanical loss balance model was adopted. This model will become subject to a theoretical analysis and further on will be verified experimentally. |