Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Wrona Jan, Wrona Rafał
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 2
Strony: 139 - 144
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2012
Abstrakty: polski | angielski
Opracowanie jest kolejnym etapem badań nad poprawa wskaźników ekonomicznych silników spalinowych. Problem dotyczy strat mechanicznych silnika spalinowego jako jednego z głównych składników sprawności ogólnej maszyn cieplnych. Poddano analizie ogólny bilans strat mechanicznych oraz wpływ składników decydujących o poziomie strat mechanicznych. Przyjęto uogólniony model bilansujący straty mechaniczne, który będzie poddany analizie teoretycznej i zostanie zweryfikowany eksperymentalnie.
The article constitutes the next stage of the research aimed at improving the economic indicators for combustion piston engines. The problem discussed here refers to mechanical losses in a combustion engine being one of the major elements that contribute to the overall engine efficiency. The author analyzed the general balance of mechanical losses and evaluated the effects of the factors determining the loss level. In the analysis a generalized mechanical loss balance model was adopted. This model will become subject to a theoretical analysis and further on will be verified experimentally.