Dydaktyczne aspekty przedszkolnej edukacji muzycznej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
8
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Educational Aspects of Preschool Musical Education
|
Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 7 |
Strony: | 107 - 126 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | Po opublikowaniu |
Data opublikowania w OA: | 25 czerwca 2020 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Biorąc pod uwagę ̨znaczenie edukacji muzycznej w rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym, warto podejmować zagadnienia związane z tym tematem i analizować je pod kątem teoretycznym, implikując wnioski dla praktyki pedagogicznej. Dlatego artykuł dotyczy dydaktycznych aspektów edukacji muzycznej w przedszkolu. Autorka porusza problem celów przedszkolnej edukacji muzycznej, jej uwarunkowań oraz aktywnych form kontaktu dzieci z muzyką, do których należy śpiew, gra na instrumentach, ruch przy muzyce oraz słuchanie i tworzenie muzyki | |
Musical education plays a significant role in the development and education of preschool children. It is important to take into consideration issues related to this topic and analyze them in terms of theoretical, implying conclusions for practice teaching, which is why this article is about the educational aspects of musical education in preschool. The author discusses the problem of preschool musical education purposes, its conditions and active forms of exposure of children to music, which include singing, playing instruments, movement and listening to music and making music |