Historyczne podstawy edukacji muzycznej
Fragment książki (Rozdział w monografii)
Status: | |
Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 317 - 335 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 maja 2014 |
Abstrakty: | polski |
Niniejszy artykuł dotyczy historycznych podstaw edukacji muzycznej. Poruszane są w nim zagadnienia związane z umuzykalnianiem dzieci na przestrzeni dziejów – od starożytności do czasów współczesnych. Autorka przybliża także wybrane koncepcje wychowania muzycznego dzieci takie jak metoda J.E. Dalcroze’a, C. Orffa, Z. Kodaly’a oraz M. Przychodzińskiej |