Historyczne podstawy edukacji muzycznej
Fragment książki (Rozdział w monografii)
| Status: | |
| Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Strony: | 317 - 335 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 30 maja 2014 |
| Abstrakty: | polski |
| Niniejszy artykuł dotyczy historycznych podstaw edukacji muzycznej. Poruszane są w nim zagadnienia związane z umuzykalnianiem dzieci na przestrzeni dziejów – od starożytności do czasów współczesnych. Autorka przybliża także wybrane koncepcje wychowania muzycznego dzieci takie jak metoda J.E. Dalcroze’a, C. Orffa, Z. Kodaly’a oraz M. Przychodzińskiej |
