Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Gandzel Agnieszka
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 317 - 335
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 maja 2014
Abstrakty: polski
Niniejszy artykuł dotyczy historycznych podstaw edukacji muzycznej. Poruszane są w nim zagadnienia związane z umuzykalnianiem dzieci na przestrzeni dziejów – od starożytności do czasów współczesnych. Autorka przybliża także wybrane koncepcje wychowania muzycznego dzieci takie jak metoda J.E. Dalcroze’a, C. Orffa, Z. Kodaly’a oraz M. Przychodzińskiej