Strength analysis of an off-road lorry frame
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Dižo Ján, Blatnický Miroslav, Droździel Paweł, Semenov Stanislav, Mikhailov Evgeny, Kurtulík Jakub |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 110 |
Strony: | 23 - 33 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 1 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | Przed opublikowaniem |
Data opublikowania w OA: | 12 listopada 2020 |
Abstrakty: | angielski |
The lorry frame is the main carrying part of a lorry, composed of several components. These components are connected by joints into one structural unit and it forms the lorry chassis. The contribution of this article is focused on the strength analyses of a backbone frame, which is used on an off-road lorry chassis. Strength analyses are carried out utilising the finite element method. This article presents a created three-dimensional model of the frame and definition of boundary conditions (loads, the definition of degrees of freedom) needed for simulation computations. Results of the numerical calculations are the main parts of this article. Attention is mainly centred on the distribution of stresses of the frame under defined loads and its deformations. |