Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Przyłucki Sławomir, Powroźnik Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 21 - 34
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 grudnia 2020
Abstrakty: angielski
With the spread of real-time streaming services, the problem related to the management of the network resources appeared. The characteristics of streaming services are different from the typical data transmissions on the Internet and therefore require other, usually more advanced, methods of managing network traffic. Software Defined Networks (SDN) is one of the tools that can be used in this context. SDN is an emerging architecture used to build next-generation networks, specially fitted to the management of network environments characterised by frequent changes of transmission conditions. The paper is focused on a video streaming domain and analysis of Quality of Service (QoS) mechanisms in the SDN. It proposes a solution of fair resource allocation, compatible with the Server and Network Assisted DASH (SAND) standard. The structure of the system is described, and results of tests conducted on a testbed are discussed. Also, the parameters and features of our system have been compared witch well-known techniques of traffic queuing and network resource allocation. It allowed to generalise the obtained results and link them to typical real-time streaming scenarios in end-user networks.