Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Rzemieniak Magdalena, Wawer Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 13
Numer artykułu: 828
Strony: 1 - 25
Impact Factor: 3,889
Web of Science® Times Cited: 30
Scopus® Cytowania: 35
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 stycznia 2021
Abstrakty: angielski
Applying the principles of sustainable development is an element of building the image of an organisation as an employer. The opinions of young people commencing their professional career in this regard may prove important for companies. The aim of this article is to identify a dependence between generation Z’s opinions on employer branding measures based on sustainable development taken by companies and the respondents’ gender. The article presents the results of primary research conducted on a sample of 291 students of higher education institutions in Poland. The methods include questionnaire surveys and statistical data processing. The results of the research suggest that sustainable development measures undertaken by employers increase the candidates’ motivation to apply for a job in the organisation. The analysis demonstrated that generation Z’s opinions on sustainable development activities carried out by employers and on the significance of employer branding are dependent on the respondents’ gender. The main conclusion is that women are more ecologically oriented than men, and following a sustainable development strategy is more important for them. Companies building employer branding should consider the adoption of various factors identified in the article, such as the Employee Value Proposition (EVP), especially when their workforce is gender-diverse.