Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Jedliński Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 1736
Numer artykułu: 012011
Strony: 1 - 17
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: V International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2020 do 26 listopada 2020
Miasto konferencji: Lviv
Państwo konferencji: UKRAINA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 25 stycznia 2021
Abstrakty: angielski
The main objective of this paper is to investigate the influence of tooth friction on the dynamic force of the gearbox. This is one of the most insignificantlyinvestigated aspects of the gearbox work, despite both experimental and theoretical research conducted. For this reason,it is not entirely possible to establish the friction force determining the friction coefficient due to the complexity of the process. Currently,various approaches are taken in calculating dynamic models, among others excludingfriction, Coulomb models, models in which the value of the friction coefficient depends on the sliding velocity,and the application of complex elastohydrodynamic models. Due to such different approaches,it was decided to examine the influence of tooth friction on the dynamic force for the stationary work conditions of the gearbox. Moreover, a new gear tooth friction model was developed, based on the Coulomb model of friction and rolling friction. The results were obtained forfour friction models and, in the fifth case, without including it. Furthermore,the influence of torsional vibration on the friction lever arm was analysed.