Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Gilewski Mateusz, Czarnigowski Jacek, Górski W., Mitrus Katarzyna, Różyło Patryk, Trocha S., Wypychowski M.
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 1736
Numer artykułu: 012056
Strony: 1 - 11
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 25 stycznia 2021
Abstrakty: angielski
This article presents a strength analysis of the rear wheel hub of the prototype vehicle for the Shell Eco-Marathon competition. Due to only one wheel in the vehicle’s driving axle, all drive components and the wheel are subjected to higher loads. Therefore, the rear hub must withstand the loads generated by the rear part of the vehicle and the powertrain. The aim of the paper was to develop a hub with the minimum possible weight while fulfilling the strength conditions. The low weight of the hub is particularly important because of the efforts to achieve the highest possible efficiency of the drive system, which generates less energy loss and the ability to travel a longer distance on the same amount of fuel. The article presents the developed three-dimensional model of the hub. The suitable materials for the individual elements that are parts of the whole hub were selected. The three-dimensional model was tested to strength analysis using the finite element method with the use of Abaqus® software. The developed calculation mesh as well as the assumptions and boundary conditions of the modelling carried out are presented. The results of the simulation tests, which are the basis for further design work are also described.