Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Recycling of Asphalt Pavement in Lublin Province
Autorzy: Kukiełka Jerzy
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 61
Strony: 87 - 91
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W Politechnice Lubelskiej wykonano badania nawierzchni drogowych przetworzonych poprzez recykling istniejących nawierzchni asfaltowych na zimno jako mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjne oraz betony asfaltowo-cementowe. Oba materiały miały dobrą stabilność, niewiele odbiegającą od wymagań dla nawierzchni z nowych materiałów. Moduły sprężystości były zadowalające w niskich temperaturach, ale w wysokich temperaturach były niższe niż betonów asfaltowych.
Tests of road pavements recreated by recycling, from the existing asphalt pavements, in cold process as mixes of aggregate-cement-emulsion and bitumen-cement concrete are done in Lublin University of Technology. Both materials had good stability slightly lower than requirements for new constructed pavements. Elasticity modulus were satisfactory in low temperature but in high temperature they were lower than for concrete asphalt.