Assessment of the knowledge quality level based on fuzzy models of its acquisition processes
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Mokin Boris I., Mokin Oleksander B., Kosaruk Olena M., Kalimoldayev Maksat, Wójcik Waldemar, Muslimov Kuanysh |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 9 |
Wolumen/Tom: | 96 |
Strony: | 114 - 119 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 września 2020 |
Abstrakty: | angielski | polski |
To assess the quality of knowledge acquisition by students of technical universities and to acquire relevant competencies, it is proposed to apply the idea of integrating education and the fuzzy mathematical model, supplemented by a procedure of probabilistic processing of fuzzy values. The fuzzy mathematical model is synthesized in the form of the Mamdani knowledge base, whose language variables characterize various parameters of the process of knowledge acquisition by students. A technique of assessing the quality of the knowledge acquisition process with the use of a synthetic model and suggested efficiency evaluation criteria have been developed. The testing of the suggested model and technique was performed in Vinnytsia National Technical University, the results of testing proved their efficiency. | |
Dla jasnej oceny jakości zdobywania wiedzy przez studentów uczelni technicznych i uzyskania odpowiednich kompetencji proponuje się zastosowanie ideę integracji edukacji i rozmytego modelu matematycznego, uzupełnionego o procedurę probabilistycznego przetwarzania wartości rozmytych. Rozmyty model matematyczny jest syntetyzowany w postaci bazy wiedzy Mamdani, której zmienne językowe charakteryzują różne parametry procesu zdobywania wiedzy przez uczniów. Opracowano technikę oceny jakości procesu zdobywania wiedzy z wykorzystaniem modelu syntetycznego oraz sugerowanych kryteriów oceny efektywności. Testowanie zaproponowanego modelu i techniki zostało przeprowadzone na Narodowym Uniwersytecie Technicznym w Winnicy, wyniki testów potwierdziły ich skuteczność. |