Learning Model for Improving the Effectiveness of Students’ Learning Performance in Lessons
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
40
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Shvay Roksolyana, Rarot Halina, Shayner Anna |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 11 |
Strony: | 225 - 238 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 27 czerwca 2020 |
Abstrakty: | angielski |
Purpose. The objective of this study is to suggest and demonstrate the feasibility of a new learning model and compare learning outcomes due to the traditional and developed learning models. Methods. The advantages of the developed model are proved in accordance with statistical processing of the pedagogical experiment results using Statistica. The experiment involves 786 students who are aged 13-14 and study in grades 7-8. The time parameters of the duration of individual elements of the lesson in the traditional learning model are consistent with the methodological literature (Horonovska & Samsonova, 1985; Sadovyi, Vovkotrub, & Tryfonova, 2013). |