Kreacja wartości a efektywność ekonomiczna funkcjonowania przedsiębiorstw na przykładzie spółek publicznych z branży medialnej
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Paździor Artur, Sokół Marta |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,65 |
Język: | polski |
Strony: | 19 - 29 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 28 grudnia 2020 |
Abstrakty: | polski |
Kreowanie dodatkowej wartości dla inwestorów jest jedną z miar efektywności działalności gospodarczej. Znajduje ona odzwierciedlanie w cenach rynkowych. W niniejszym artykule przeprowadzono analizę zależności między roczną stopą zwrotu z kapitałów własnych spółek giełdowych sektora medialnego i ceną ich akcji. Wyniki tej analizy nie pozwoliły na jednoznaczną ich ocenę. Potwierdza to dość powszechną opinię o znaczącym wpływie czynników pozafinansowych na kursy giełdowe akcji. Podkreślić należy, że czynniki te w spółkach medialnych pełnią bardzo ważną rolę, dlatego ich wpływ na wartość giełdową podmiotów tego sektora może być szczególnie duży. |