Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Bis Jakub, Sobotka Bartosz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: polski
Strony: 124 - 133
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 grudnia 2020
Abstrakty: polski
Jednym z głównych funduszy za pośrednictwem których Unia Europejska wspiera rozwój społeczno-ekonomiczny krajów członkowskich jest Europejski Fundusz Społeczny (EFS). Projekty realizowane w ramach tego funduszu kierowane są przede wszystkim do osób, które mają trudności ze znalezieniem pracy. Od wielu lat problemem pozostaje wysoki poziom bezrobocia wśród osób do 25 roku życia. Zgodnie z danymi Eurostat z III kwartału 2019 roku w UE jeden na siedmiu młodych ludzi nie był w stanie znaleźć zatrudnienia. Dlatego też Komisja Europejska wspiera państwa członkowskie we wdrażaniu programów skierowanych do młodych. Realizacji celów EFS na poziomie krajowym służy Program Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), na który przeznaczone zostało 4,4 mld euro. Przewidziano w nim działania w obszarze osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju (alokacja EFS 1 056 mln euro) polegające na wspieraniu jakości, skuteczności i otwartości szkolnictwa wyższego jako instrumentu budowy gospodarki opartej o wiedzy. Jednym z projektów realizowanych w ramach tej osi na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej był „Kompetentny Menedżer”. Celem artykułu jest analiza i ocena sytuacji studentów biorących udział w projekcie „Kompetentny Menedżer” pod kątem podejmowania pracy podczas studiów, jej charakteru oraz kompetencji wykorzystywanych w pracy.