Analiza i ocena rezultatów projektu „Kompetentny Menedżer” realizowanego na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej i współfinansowanego ze środków unijnych w aspekcie potrzeb rynku pracy
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Bis Jakub, Sobotka Bartosz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,6 |
Język: | polski |
Strony: | 124 - 133 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 28 grudnia 2020 |
Abstrakty: | polski |
Jednym z głównych funduszy za pośrednictwem których Unia Europejska wspiera rozwój społeczno-ekonomiczny krajów członkowskich jest Europejski Fundusz Społeczny (EFS). Projekty realizowane w ramach tego funduszu kierowane są przede wszystkim do osób, które mają trudności ze znalezieniem pracy. Od wielu lat problemem pozostaje wysoki poziom bezrobocia wśród osób do 25 roku życia. Zgodnie z danymi Eurostat z III kwartału 2019 roku w UE jeden na siedmiu młodych ludzi nie był w stanie znaleźć zatrudnienia. Dlatego też Komisja Europejska wspiera państwa członkowskie we wdrażaniu programów skierowanych do młodych. Realizacji celów EFS na poziomie krajowym służy Program Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), na który przeznaczone zostało 4,4 mld euro. Przewidziano w nim działania w obszarze osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju (alokacja EFS 1 056 mln euro) polegające na wspieraniu jakości, skuteczności i otwartości szkolnictwa wyższego jako instrumentu budowy gospodarki opartej o wiedzy. Jednym z projektów realizowanych w ramach tej osi na Wydziale Zarządzania Politechniki Lubelskiej był „Kompetentny Menedżer”. Celem artykułu jest analiza i ocena sytuacji studentów biorących udział w projekcie „Kompetentny Menedżer” pod kątem podejmowania pracy podczas studiów, jej charakteru oraz kompetencji wykorzystywanych w pracy. |