Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Karpiński Paweł, Skiba Krzysztof, Siadkowska Ksenia
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 1736
Numer artykułu: 012049
Strony: 1 - 9
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: V International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2020 do 26 listopada 2020
Miasto konferencji: Lviv
Państwo konferencji: UKRAINA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 25 stycznia 2021
Abstrakty: angielski
The paper presents the results of numerical tests of the aerodynamics of the Gyro-One unmanned autogyro model. The geometry of the research object was developed using reverse engineering and CAD software. The created solid model of the aircraft was entered into the Ansys Meshing to generate amesh. The boundary conditions and turbulence model were defined withAnsys Fluent software. The calculated parametersinclude the aerodynamic forces and thepitching moment generated on individual elementscalculated with the CFD method for the selected values of the angle of attack, the velocity and pressure distributionsin the plane ofsymmetry,and the pressure distribution on the aircraft surface for the defined measurement points. The obtained results made it possible to analyse the flow around the research object and become anintroduction to further research intoahybrid multi-rotor aircraft based on the autogyro design.