Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Rysunek odręczny podstawowym środkiem wyrazu plastycznego w procesie edukacji przyszłych architektów a współczesna technologia komputerowa
Autorzy: Chęć-Małyszek Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 16
Strony: 26 - 36
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2020
Abstrakty: angielski | polski
Freehand drawing is one of the earliest and most important human skills. It is one of the simplest forms of recording thoughts and information from an early childhood, which allows to communicate without using words. It is the first verbal form of contact with the outside world by means of which feelings, emotions and desires are illustrated. It is something that allows one to see the surrounding beauty, see the details, learn about the structure and structure of matter and keep the image in memory for a long time. The article discusses issues related to the process of education in freehand drawing at the Faculty of , Faculty of Civil Engineering and Architecture of Lublin University of Technology. In this paper, the drawing is presented as a basic tool for presenting one's own design concept to future investors, which teaches perception, analysis, as well as develops creative and spatial imagination. Assuming that learning freehand drawing is the basis of all artistic activities, the article attempts to examine the essence of freehand drawing in the process of educating future architects at the Lublin University of Technology. The literature on the subject raises the issue of values conveyed through freehand drawing and compares it with contemporary, advanced computer programs.
Rysunek odręczny należy do jednych z najwcześniejszych i zarazem najważniejszych umiejętności człowieka. Zaliczany jest do najprostszych form zapisu myśli oraz informacji już od wczesnego dzieciństwa, który pozwala komunikować się bez użycia słów. Jest on pierwszą, werbalną formą kontaktu ze światem zewnętrznym za pomocą, którego ilustrowane są uczucia, emocje i pragnienia. Jest czymś, co pozwala zobaczyć otaczające piękno, dostrzec szczegóły, poznać budowę i strukturę materii i na długo zachować obraz w pamięci. W artykule poruszono zagadnienia związane z procesem kształcenia w zakresie rysunku odręcznego na kierunku architektura na Wydziale Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej. W niniejszej pracy rysunek został przedstawiony, jako podstawowe narzędzie umożliwiające zaprezentowanie własnej koncepcji projektowej przyszłym inwestorom, który uczy spostrzegania, analizowania oraz rozwija wyobraźnie twórczą i przestrzenną. Przyjmując, że nauka rysunku odręcznego stanowi podstawę wszelkich działań artystycznych, w artykule podjęto próbę zbadania istoty rysunku odręcznego w procesie kształcenia przyszłych architektów na Politechnice Lubelskiej. W literaturze przedmiotu poruszona została kwestia wartości przekazywanych za pośrednictwem rysunku odręcznego oraz dokonano porównania go ze współczesnymi, zaawansowanymi programami komputerów.