Rola rodziców w edukacji muzycznej dzieci
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 111 - 126 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 28 grudnia 2020 |
Abstrakty: | polski |
W rozwoju muzycznym dziecka istotną rolę odgrywa odpowiednio zorganizowane środowisko rodzinne, które tworzy atmosferę sprzyjającą muzykowaniu.Prezentowany tekst przedstawia rodzinę, jako miejsce pierwszych doświadczeń muzycznych dziecka i rozwijania jego wrażliwości na wartość muzyki. Omówiony został rozwój muzyczny człowieka w świetle koncepcji M.Manturzewskiej i B.Kamińskiej, znaczenie muzyki w rozwoju człowieka w świetle teorii integralnego rozwoju S. Kunowskiego, jak również zadania rodziców w rozwijaniu wrażliwości muzycznej dzieci |