Wpływ procesu zużycia pary kinetycznej koło-lina na zjawisko zakleszczania liny nośnej dźwigu elektrycznego
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
The effect of wear process of 'wheel-rope' kinematic couple on suspension rope jaming
|
| Autorzy: | Lipski Jerzy, Lonkwic Paweł |
| Rok wydania: | 2005 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 2 |
| Wolumen/Tom: | 26 |
| Strony: | 53 - 56 |
| Bazy: | BazTech |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 4 stycznia 2013 |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| W artykule przedstawiono rezultaty teoretycznych rozważań nad wpływem procesu zużycia pary kinematycznej koło – lina na zjawisko zakleszczenia liny nośnej w rowkach linowych. Rozważania teoretyczne wydają się być niezbędne w celu wykonania badań nad wspomnianym zjawiskiem. Zakleszczenie liny w rowku linowym jest zjawiskiem niebezpiecznym z punktu bezpieczeństwa podróżujących oraz eksploatacji urządzenia. W związku z powyższym wydaje się być słusznym podjęcie prób zdiagnozowania wspomnianego zjawiska | |
| The paper deals with results of theoretical consideration of influence of wear process of kinematical pair of sheave – rope on jam effect of rope in the lifting groove. Theoretical considerations seem to be indispensable for future tests of this effect. Rope jamming in the lifting groove is a danger event from the lift users and lift exploitation point of view. Taking into consideration the above said it seems to be motivated do diagnose such effect by test. |
