Wartości wychowawcze współczesnej sztuki wobec doświadczenia pandemii
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Szubartowska Alicja, Śniadkowski Mariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 158 - 181 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 28 grudnia 2020 |
Abstrakty: | polski |
W dobie pandemii nowoczesne technologie a wraz z nimi świat wirtualny stanowią podstawową płaszczyznę aktywności człowieka. Media cyfrowe sprzyjają powierzchowności odbioru treści, indywidualizmowi oraz zmniejszeniu głębokości przetwarzania istotnych prawd o ludziach i świecie. Pandemia jednak obnażyła słabości ponowoczesnej cywilizacji: rozbicie relacji międzyosobowych, skupianie uwagi na zdobywaniu i posiadaniu rzeczy materialnych czy pomijanie zagadnień dotyczących cierpienia i śmierci. Istnieje potrzeba autentycznego kontaktu ze sztuką i wartościami estetycznymi dla owocnego przeżywania świata, zgłębiania jego tajemnic i prawd, oraz szukania odpowiedzi na nurtujące pytania. Doświadczenie pandemii covid –19 stwarza okazję do nowego widzenia rzeczywistości, zaangażowania w działania wykraczające poza doraźne potrzeby życiowe, do twórczego iinspirującego przeżywania swojego życia, pięknego i mądrego odrodzenia się po trudnych doświadczeniach, czy szczególnego rodzaju poznania i odkrywania rzeczywistości ukrytych. |