Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Tomczak Janusz, Bulzak Tomasz, Wójcik Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 61
Strony: 895 - 901
Impact Factor: 1,864
Web of Science® Times Cited: 8
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 marca 2021
Abstrakty: angielski
The article presents an innovative method of forming hollow rail axles by cross rolling (CR) in a 3-roll mill. Assessing the correctness of the concept was conducted with numerical simulations in Forge® NxT v.3.0. In order to investigate whether the limitation in the form of material cracking would occur in the analysed cross rolling process critical values of the damage function for 42CrMo4 grade steel were determined. A new calibrating test, based on rotary compression of a disc-shaped sample in a channel was developed. Changes to wall thickness, effective strain, temperature and damage function calculated on the basis of the normalised Cockcroft-Latham criterion were determined. Distributions of force parameters were done and power of the rolling mill necessary to produce hollow rail axles were obtained.