Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Szczęsny Piotr, Rymarz Joanna
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 10
Strony: 153 - 162
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W artykule przedstawiono wyniki analizy korelacyjnej przeprowadzonej w odniesieniu do wybranych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce i siedmiu krajach sąsiednich. Stwierdzono wysoką ujemną korelację gęstości dróg ze wskaźnikiem liczby zabitych na 100 wypadków oraz 100 rannych, co pozwala sądzić, iż w krajach o dobrze rozwiniętej sieci drogowej ciężkość wypadków wyrażona wskaźnikami liczby zabitych istotnie maleje. Wykazano silną korelację ujemną wskaźników liczby zabitych oraz rannych na 100 wypadków, co dowodzi iż zmniejszenie ciężkości wypadków nie ogranicza liczby poszkodowanych, lecz prowadzi do zwiększenia liczby rannych.