Efektywność zapamiętywania w oparciu o preferowany styl uczenia się – projekt badania
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Effectiveness of memorisation according to preferred learning style – research project
|
Autorzy: | Kapłon Kamil, Korulczyk Katarzyna, Lis Robert |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 200 - 210 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 września 2019 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Analizując procesy uczenia się pod kątem percepcji można wyróżnić takie style uczenia się jak wizualny, audialny oraz kinestetyczny. Style te są ściśle uzależnione od preferowanego kanału sensorycznego dlatego, że poszczególne bodźce mogą mniej lub bardziej wpływać na zdolności poznawcze. Ważne jest także ustalenie preferowanego stylu uczenia się. Niniejsza praca przedstawia projekt badania weryfikującego korelację między stylem uczenia się a przyswajaniem informacji w postaci tekstu versus animacji komputerowej. Na podstawie analizy literatury przedmiotu opracowany został test preferencji sensorycznych ujawniający wybrany styl uczenia się oraz animacja w programie graficznym przedstawiająca działanie plastografometru Krahla. Tekst opracowano w ten sposób, by był czytelny dla dzieci w wieku szkolnym oraz odwzorowywał informacje, które można odczytać z animacji. Aby sprawdzić skuteczność zapamiętywania test ma za zadanie weryfikację nabytej wiedzy dotyczącej pracy urządzenia. Celem badania jest ocena efektywności zapamiętywania przy wykorzystaniu danej techniki poznawczej (tekst, animacja) przy użyciu określonego stylu uczenia się. | |
Researching learning process in terms of perception we can distinguish three basic learning styles: a visu-al, audio or kinesthetic. These styles are closely linked with a preferred sensory channel because individu-al stimulus may less or more affect cognitive abilities. It is also important to establish preferred learning style. This paper shows the research project verifying the correlation between the learning style and the absorbing information in the form of text versus computer animation. Basing on analysis of the literature, a sensory preferences test, that shows chosen learning style was made as well as animation in graphics editor which shows functioning of the Krahl’s plastograph. The text was designed in such a way that it is legible for school-age children and copy information that can be taken from animation. To examine the effectiveness of memorizing, the test is supposed to verify the acquired knowledge about the operation of the device. The purpose of the investigation is to evaluate the efficiency of memorizing by using given cognitive techniques (text, animation), using a specific learning style. |