Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Effectiveness of memorisation according to preferred learning style – research project
Autorzy: Kapłon Kamil, Korulczyk Katarzyna, Lis Robert
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 200 - 210
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 września 2019
Abstrakty: polski | angielski
Analizując procesy uczenia się pod kątem percepcji można wyróżnić takie style uczenia się jak wizualny, audialny oraz kinestetyczny. Style te są ściśle uzależnione od preferowanego kanału sensorycznego dlatego, że poszczególne bodźce mogą mniej lub bardziej wpływać na zdolności poznawcze. Ważne jest także ustalenie preferowanego stylu uczenia się. Niniejsza praca przedstawia projekt badania weryfikującego korelację między stylem uczenia się a przyswajaniem informacji w postaci tekstu versus animacji komputerowej. Na podstawie analizy literatury przedmiotu opracowany został test preferencji sensorycznych ujawniający wybrany styl uczenia się oraz animacja w programie graficznym przedstawiająca działanie plastografometru Krahla. Tekst opracowano w ten sposób, by był czytelny dla dzieci w wieku szkolnym oraz odwzorowywał informacje, które można odczytać z animacji. Aby sprawdzić skuteczność zapamiętywania test ma za zadanie weryfikację nabytej wiedzy dotyczącej pracy urządzenia. Celem badania jest ocena efektywności zapamiętywania przy wykorzystaniu danej techniki poznawczej (tekst, animacja) przy użyciu określonego stylu uczenia się.
Researching learning process in terms of perception we can distinguish three basic learning styles: a visu-al, audio or kinesthetic. These styles are closely linked with a preferred sensory channel because individu-al stimulus may less or more affect cognitive abilities. It is also important to establish preferred learning style. This paper shows the research project verifying the correlation between the learning style and the absorbing information in the form of text versus computer animation. Basing on analysis of the literature, a sensory preferences test, that shows chosen learning style was made as well as animation in graphics editor which shows functioning of the Krahl’s plastograph. The text was designed in such a way that it is legible for school-age children and copy information that can be taken from animation. To examine the effectiveness of memorizing, the test is supposed to verify the acquired knowledge about the operation of the device. The purpose of the investigation is to evaluate the efficiency of memorizing by using given cognitive techniques (text, animation), using a specific learning style.