Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Flaga Andrzej, Podgórski Jerzy, Błazik-Borowa Ewa, Bosak Grzegorz, Bęc Jarosław
Rok wydania: 2005
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 51
Strony: 155 - 178
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The two longest cable-stayed bridges in Poland (230 and 250 m main span lengths) have been subjected to the aerodynamic analyses. This paper presents the main topics in these calculation processes: modal analysis, estimation of internal forces generated by the static load action, analysis of vibrations excited by the atmospheric turbulence and feedbacks, determination of bridge vibrations generated by the vortex excitation, calculation of stresses produced with the dynamic wind action. The dynamic structure response was calculated using the quasi-steady method, which allowed the analysis of just a few representative mode shapes, with the result precision acceptable in the engineering practice. Finally, both bridges have been found safe and resistant to the dynamic wind action, however the Warsaw bridge is more susceptible to the aerodynamic influence, especially its deck.