Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Aspects of power quality connected with EV charging stations
Autorzy: Mazurek Paweł, Chudy Aleksander
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 103 - 108
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2021
Abstrakty: polski | angielski
W artykule opisano aktualny stan elektromobilności, metody ładowania pojazdów elektrycznych oraz typowe problemy związane z jakością energii podczas ładowania. Przeanalizowano wyniki pomiarów harmonicznych prądu podczas ładowania samochodu BMW i3 z wykorzystaniem zasilanej trójfazowo stacji ładowania zintegrowanej z lampą uliczną LED. Zbadano harmoniczne prądu podczas pracy modułów AC oraz DC tej samej stacji ładowania w akredytowanym laboratorium EMC.
The article describes the current state of electromobility, charging methods of electric vehicles and typical problems related to power quality during charging. The results of current harmonics measurements during slow charging of the BMW i3 using a three-phase charging station integrated with an LED street lamp were also analysed. Then, the current harmonics during the operation of AC and then DC modules of the same charging station were examined in an accredited EMC laboratory